mandag 21. januar 2013

Yoga


Downward dog (eller 'prøv å få alt blodet til å renne ned i huet-posisjonen')

Jeg var altså på min første yogatime i går og det var faktisk ikke så verst. Det går jo litt sakte frem, og man bli ikke akkurat svett, men noen stillinger blir man varm av og man kjenner at det tar. Det var veldig avslappende, og for meg som sliter litt med angst og ekstraslag så merket jeg at så lenge jeg konsentrerte meg om pusten og stillingen så kjente jeg meg helt avslappet. Dette skal jeg garantert fortsette med.

Det eneste kjipe var de gigantiske speilene i salen som gjorde det deprimerende klart at jeg nok er litt tykkere enn jeg selv trodde jeg var. Fra å føle at jeg bare skal trene for moro skyld ble jeg overbevist om at jeg MÅ gå mer ned i vekt (eller størrelse) enn det jeg opprinnelig hadde tenkt. Det kan sikkert gå, men jeg er egentlig ikke motivert og jeg liker ikke å føle at jeg MÅ noe som helst. Så vi får se hvordan det går. Det er vel best å ta en dag om gangen.

I dag er jeg ganske stiv, men har ikke vondt noe sted så jeg skal teste nok en gruppetime. Denne gangen er det Functional Moves! Skulle egentlig på Zumba, men timen ble avlyst pga sykdom. FM er hardere tror jeg, og tar hele kroppen så jeg vet ikke om jeg holder ut. Gruer meg litt... Jeg kunne bare ikke finne noe annet og jeg vil ikke droppe en dag for det kan fort utarte!

Dagens vekt: 68.3 :P
Total: - 0.8 kg

Lurer på om jeg burde ta noen før-bilder.... Med mye trening så kan det jo være at vekta ikke beveger seg noe særlig med det første.

1 kommentar:

  1. Så bra at det hjelper både for fysikk og psyke, - you go girl! Og det er vel omtrent like flatterende belysning i trimsaler som i prøverom? *grøss* Det kan være de har litt slemme speil for å holde på folk...?
    Skulle ønske IKEA fortsatt hadde de snille gangspeila tante Rita har... ;)

    SvarSlett